Normes d'aplicació al Registre Electrònic a partir del 9 de desembre de 2019

En compliment del que disposa la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques
Registro Electrónico

Aplicació de normes al Registre Electrònic de l'Ajuntament d'Alacant

Normes que s'aplicaran al Registre electrònic de l'Ajuntament d'Alacant a partir del 9 de desembre de 2019, en compliment del que disposa la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Data d'aplicació:

9 de desembre de 2019.

Contingut de les sol·licituds:

Totes les sol·licituds hauran de contindre, almenys, les dades següents:

  • Nom i cognoms de l'interessat i, si és el cas, de la persona que el represente.
  • Identificació del mitjà electrònic, o a falta d'això, lloc físic en què desitja que es practique la notificació.
  • Fets, raons i petició en què es concrete, amb tota claredat, la sol·licitud.
  • Lloc i data.
  • Firma del sol·licitant.

Identificació prèvia a la presentació de sol·licituds:

  • Previ al registre de la sol·licitud, es comprovarà la identitat de l'interessat o de la persona que en nom seu la presente, i que haurà de figurar en aquesta com el seu representant.
  • No s'admetrà la presentació de sol·licituds que no siga realitzada per l'interessat o el seu representant.
  • La verificació de la identitat es realitzarà mitjançant la comprovació del nom i els cognoms que consten en el Document Nacional d'Identitat o document identificatiu equivalent, original.
  • La verificació de l'adequada acreditació de la representació correspondrà a l'òrgan competent de la tramitació del procediment de què es tracte. Ha de tindre's en compte que tal acreditació és necessària per a formular sol·licituds, presentar declaracions responsables o comunicacions, interposar recursos, desistir d'accions i renunciar a drets.

Persones obligades a presentar sol·licituds a través de la Seu Electrònica:

Les Persones Jurídiques: tindran tal consideració les que a continuació s'indiquen (la lletra és la que apareix a l'inici del seu NIF):

  • A. Societats anònimes.
  • B. Societats de responsabilitat limitada.
  • C. Societats col·lectives.
  • D. Societats comanditàries.
  • F. Societats cooperatives.
  • G. Associacions.
  • J. Societats civils, amb personalitat jurídica o sense aquesta.
  • N. Entitats estrangeres.
  • P. Corporacions locals (ajuntaments o diputacions ).
  • Q. Organismes públics.
  • R. Congregacions i institucions religioses.
  • S. Òrgans de l'Administració de l'Estat i de les comunitats autònomes.
  • V. Altres tipus no definits en la resta de claus.

Les Entitats sense Personalitat Jurídica: tindran tal consideració les que a continuació s'indiquen (la lletra és la que apareix a l'inici del seu NIF):

  • E. Comunitats de béns i herències jacents.
  • H. Comunitats de propietaris en règim de propietat horitzontal.
  • N. Entitats estrangeres.
  • P. Corporacions locals (juntes veïnals, departaments o òrgans dependents de l'Administració sense personalitat jurídica).
  • S. Òrgans de l'Administració de l'Estat i de les comunitats autònomes.
  • U. Unions temporals d'empreses.
  • V. Altres tipus no definits en la resta de claus.

Els que exercisquen una activitat professional per a la qual es requerisca col·legiació obligatòria, per als tràmits i actuacions que realitzen en l'exercici d'aquesta activitat professional:

D'acord amb la Llei 2/1974, de 13 de febrer, sobre col·legis professionals, són activitats l'exercici de les quals requereix col·legiació les següents:

  • Enginyers:
    • D'armaments i materials.
    • De construcció i electricitat.
    • Aeronàutics.
    • D'armes navals.
    • De camins, canals i ports.
    • De monts.
    • Navals.
    • De telecomunicacions.
    • Agrònoms.
    • De mines.
    • Industrials.
  • Enginyers Tècnics:
    • Aeronàutics.
    • D'obres públiques.
    • De telecomunicacions.
    • En topografia.
    • Forestals.
    • Agrícoles.
    • De mines.
    • Industrials.
  • Agents de la propietat industrial.
  • Diplomats en Infermeria.
  • Físics.
  • Fisioterapeutes.
  • Graduats Socials.
  • Logopedes.
  • Odontòlegs i estomatòlegs.
  • Pèrits i enginyers tècnics navals.
  • Podòlegs.
  • Psicòlegs.
  • Delineants i dissenyadors tècnics.
  • Arquitectes.
  • Arquitectes tècnics i aparelladors.
  • Decoradors dissenyadors d'interior.
  • Agents de duanes.
  • Administradors de finques.
  • Agents comercials.
  • Economistes.
  • Gestors administratius.
  • Biòlegs.
  • Diplomats en treball social i assistents socials.
  • Educadors socials.
  • Farmacèutics.
  • Metges.
  • Advocats.
  • Procuradors.
  • Químics.
  • Titulats mercantils.
  • Geòlegs.
  • Veterinaris.
  • A més, dins d'aquest col·lectiu s'entendran inclosos els notaris i registradors de la propietat i mercantils.

Els que representen un interessat que estiga obligat a relacionar-se electrònicament amb l'administració:

Els subjectes obligats a relacionar-se a través de la Seu Electrònica amb l'Ajuntament, ho estaran tant si ho fan en nom propi com en representació de tercers.

Els empleats de les Administracions Públiques:

Per als tràmits i actuacions que realitzen amb elles per raó de la seua condició d'empleat públic.

Oficina de Registre Virtual (ORVE):

Com a conseqüència de l'obligació de les persones indicades en l'apartat anterior a relacionar-se electrònicament amb les Administracions, no s'admetran sol·licituds presencials seues dirigides a òrgans de qualsevol Administració Pública pel sistema de finestreta única, a través de la plataforma estatal ORVE.

Conseqüències de la no utilització de mitjans electrònics per les persones obligades:

En el cas que algun dels subjectes obligats a relacionar-se amb l'Ajuntament a través de la seua Seu Electrònica no ho fera per aquesta via sinó presencialment, serà requerit per la unitat tramitadora perquè esmene mitjançant la seua presentació electrònica. Es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què haja sigut realitzada l'esmena.

Tràmits en Seu Electrònica:

Per a tràmits en Seu Electrònica és necessari disposar d'un certificat digital vàlid o DNI electrònic.

Més informació per a la seua obtenció ACÍ.

 

Informació complementària