Altes i canvis de domicili en el Padró Municipal d'Habitants

TRÀMIT AMB CITA PRÈVIA:

Inscripció en el Padró Municipal d'Habitants (tant procedents d'un altre municipi com per primera vegada), i canvis de domicili de persones ja empadronades a Alacant.

Per a realitzar el tràmit ha de sol·licitar CITA PRÈVIA telefonant al Tel. 010/966 900 886 o a través d'Internet accedint ACÍ.

Quan l'empadronament siga per a diverses persones en un mateix domicili (de la mateixa unitat familiar o no), només és necessària una única cita prèvia.

AVÍS:

  • NO S'ATENDRÀ aquelles persones el document de les quals d'identificació no coincidisca amb el que es va sol·licitar la cita prèvia.
  • En cas de no poder assistir a la cita prèvia, per favor, anul·la-la, una altra persona podrà beneficiar-se.
  • Tots els tràmits del Padró Municipal d'Habitants són GRATUÏTS.

Formas de Presentación

Documentación a presentar: 

IMPORTANT:

  • Tots els documents a presentar han d'estar en vigor i han de ser originals, llevat que s'indique el contrari.

  • En cas de documentació oficial estrangera, ha d'estar traduïda juradament a l'espanyol.

Documentació Personal:

Majors d'edat:

  • Ciutadans espanyols: D.N.I., Permís de Conduir espanyol havent d'acreditar la resta de dades obligatòries mitjançant un altre document, Passaport en vigor.
  • Ciutadans comunitaris: Passaport en vigor  o document acreditatiu de la identitat expedit per les autoritats del país de procedència i Número d'Identificació d'Estranger que consta en el Certificat de Registre de Ciutadà de la Unió Europea resident a Espanya.
  • Ciutadans no comunitaris: Passaport o Targeta de Resident en vigor.

Menors d'edat:

D.N.I/N.I.E./Passaport i Llibre de Família o Partida de Naixement. Els majors de 14 anys hauran de presentar D.N.I.

Per a poder empadronar a menors fora del domicili familiar, es necessita l'autorització o consentiment de tots dos pares/tutors, així com que aquests justifiquen la seua identitat mitjançant fotocòpia del D.N.I. 

En cas de separació dels cònjuges, haurà de presentar-se la sentència ferma sobre la custòdia dels menors.

Documentació del Domicili:

Quan l'habitatge és propietat de l'interessat:

Acreditar la titularitat mitjançant última factura de telèfon fix, aigües, gas, llum al seu nom, últim rebut de l'Impost de Béns immobles (I.B.I), nota simple del Registre de la Propietat de l'any en curs o Escriptura de Propietat d'habitatge d'adquisició de l'any en vigor.

*No s'admetran rebuts bancaris, excepte de l'Impost de Béns immobles (I.B.I.).

Quan l'habitatge és de lloguer:

Contracte vigent d'arrendament que haurà d'anar a nom de l'interessat i últim rebut de lloguer. Si el contracte ha finalitzat i es troba prorrogat, hauran de justificar la pròrroga d'aquest, o portar l'últim rebut de pagament de lloguer d'aqueix pis, amb el justificant d'haver rebut el pagament del propietari i la seua fotocòpia del D.N.I. 

Quan residisca a casa d'una altra persona:

És necessari presentar autorització signada de la persona empadronada titular del contracte d'arrendament o autorització del propietari de l'habitatge, i a més de l'autorització, documentació sobre l'habitatge  segons l'indicat per a propietaris o arrendataris, juntament amb documentació del mateix (D.N.I., Passaport, etc.).

Realització de tràmits del Padró Municipal d'Habitants per una altra persona diferent del sol·licitant:

Haurà d'aportar model d'autorització emplenat i signat pel sol·licitant, junt amb la seua fotocòpia del document d'identificació i document d'identificació original de la persona autoritzada.

Informació complementària