Oficines d'Atenció Ciutadana (OAC)

SAIC Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC)

Les Oficines d'Atenció Ciutadana (OAC) s'emmarquen dins del Servei d'Atenció Integral a la Ciutadania (SAIC) i ofereixen atenció presencial amb cita prèvia sobre el funcionament dels serveis municipals.

Oficines d'Atenció Ciutadana (OAC):

Horaris:

  • Fins al 15 de setembre, de dilluns a divendres laborables de 08.30 a 13.30 hores.
  • A partir del 16 de setembre, l'horari serà:
    • De dilluns a dijous laborables de 08.30 a 17.00 hores.
    • Divendres laborables de 08.30 a 14.00 hores.

Serveis oferits:

  • Informació sobre el municipi i el seu Ajuntament.
  • Recollida d'avisos d'incidències.
  • Recollida de suggeriments i reclamacions.
  • Registre de documents.
  • Padró Municipal d'Habitants.
  • Impostos.
  • Certificat digital.

Consulta tots els tràmits que pots realitzar en les Oficines d'Atenció Ciutadana (OAC) ACÍ.

Cita prèvia:

Les cites prèvies per a OAC 'Cervantes' es poden sol·licitar en els Tel. 010 / 966 900 886 i per a OAC 'Sèneca' per Internet en el següent enllaç: https://citaprevia.alicante.es o en els Tel. 010 / 966 900 886. 

Per a sol·licitar cita prèvia per Internet, cal seleccionar 'Tipus de Servei' > 'Servei d'Atenció Integral Ciutadania (SAIC)' i veurà que hi ha dos tipus d'opcions en 'Gestió':

'Tràmits Municipals', que només poden sol·licitar-se per a:

  • Registre electrònic de sol·licituds i documents.
  • Sol·licitud de certificats i informes d'empadronaments ja existents.
  • Domiciliació bancària de tributs municipals.
  • Fraccionament de l'IBI.
  • Obtindre informes dels seus impostos.
  • Obtindre certificat digital amb signatura electrònica.

'Altes i modificacions en el Padró Municipal d'Habitants'. 

IMPORTANT:

  • Sol·licite la seua cita per al tràmit corresponent. No s'atendran cites sol·licitades inadequadament.
  • Abans de sol·licitar una cita, comprove que disposa de tota la documentació necessària en https://www.alicante.es/es/tramites.
  • Només s'atendrà una persona per cita i per a un sol tràmit.
  • La cita ha de coincidir amb la persona que assistirà, perquè de no ser així no s'atendrà. Si s'actua en representació d'una altra persona, la cita ha de figurar a nom del representant.
  • Conserve el justificant de la cita, perquè se li demanarà el dia que vaja a ser atés, juntament amb el seu document d'identitat.
  • Si per alguna raó no pot acudir a la cita o havent-la sol·licitat no disposa de tota la documentació necessària, ha d'anul·lar-la perquè puga ser utilitzada per un altre ciutadà. De no poder-se realitzar el tràmit per falta de documentació haurà de sol·licitar-se una nova cita.

El dia de la cita: Normes per a una atenció àgil i segura.

  • Acudisca a l'hora de la cita, no abans ni després, perquè no s'atendran, llevat que la demora fora com a conseqüència de retards en els temps de l'atenció.
  • Al carrer, abans d'entrar, guarde la distància de seguretat i porte la seua màscara de protecció posada.
  • Per a autoritzar-li a accedir a l'edifici haurà de mostrar el justificant de la seua cita i el seu document d'identitat. Recorde que no s'atendran cites a nom d'altres persones, ni per a tràmits diferents al que van ser sol·licitades.
  • Només s'atendrà una persona per cita i per a un sol tràmit. Si s'actua en representació d'altres persones, haurà d'aportar els documents originals d'identitat d'aquestes i les seues corresponents autoritzacions, havent de coincidir la signatura de l'autorització amb la del document d'identitat.
  • En la zona d'espera de l'oficina del SAIC no podran romandre més de 20 persones, que hauran de portar la seua corresponent màscara de protecció.
  • Dins de l'edifici només es pot accedir a les zones d'atenció al públic.
  • Evite vindre amb xiquets.
  • Porte la seua documentació sense plecs i sense engrapar.
  • No s'atendran cites de persones obligades a relacionar-se electrònicament amb l'administració.