Tràmits

Pulse sobre los títulos de los epígrafes para desplegarlos y consultar los trámites incluidos en cada uno de ellos.

Padró Municipal d'Habitants

En virtut de la Resolució de 30 de gener de 2015, de la Presidència de l'Institut Nacional d'Estadística i de la Direcció General de Coordinació de Competències amb les Comunitats Autònomes i les Entitats Locals, sobre instruccions tècniques als Ajuntament sobre gestió del padró municipal , en el...
Canal de atención:
Presencial
INSCRIPCIÓ EN EL PADRÓ MUNICIPAL D'HABITANTS (TANT PROCEDENTS D'UN ALTRE MUNICIPI COM PER PRIMERA VEGADA), I CANVIS DE DOMICILI DE PERSONES JA EMPADRONADES A ALACANT. TRÀMIT PER MITJANS ELECTRÒNICS: La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques,...
Canal de atención:
Presencial, Internet
Baixes en el Padró Municipal d'Habitants Tota persona que canvie de municipi de residència haurà de sol·licitar per escrit la seua ALTA en el Padró d'Habitants del municipi de destinació (art. 70 Reglament de Població i Demarcació Territorial de les Entitats Locals). El ciutadà espanyol que...
Canal de atención:
Presencial, Internet
Certificat d'empadronament Certificat d'empadronament individual, històric (des de 1996) i col·lectiu (on figure el nombre de persones inscrites en el domicili): Sol·licitud: A través de Seu Electrònica amb signatura electrònica: Accedeix al tràmit De manera presencial amb cita prèvia en: Oficines...
Canal de atención:
Presencial, Internet
Confirmació de residència per a estrangers no obligats a renovar la seua inscripció padronal cada dos anys En virtut de la Resolució de 29 d'abril de 2020, de la Sotssecretaria, per la qual es publica la Resolució de 17 de febrer de 2020, de la Presidència de l'Institut Nacional d'Estadística i de...
Canal de atención:
Presencial, Internet
Informe d'empadronament Informe d'empadronament individual, històric (des de 1996) i col·lectiu (on figure el nombre de persones inscrites en el domicili): Sol·licitud: A través de Seu Electrònica amb signatura electrònica: Accedeix al tràmit De manera presencial amb cita prèvia en: Oficines d'...
Canal de atención:
Presencial, Internet
INFORME D'EMPADRONAMENT D'OCUPACIÓ D'HABITATGES: Informe d'empadronament d'ocupació d'habitatges necessari per a sol·licitar les ajudes de rehabilitació d'edificis .
Canal de atención:
Internet
Informe o certificat d'empadronament Sol·licitud: Sol·licitud d'un informe o certificat de la seua inscripció en el Padró Municipal d'Habitants del municipi d'Alacant. Si les seues dades coincideixen amb les que consten en el Padró Municipal d'Habitants, se li remetrà l'informe o certificat sol·...
Canal de atención:
Internet
Informe o certificat d'empadronament col·lectiu: L'Informe/Certificat d'Empadronament Col·lectiu on figuren els noms i cognoms de totes les persones empadronades en l'habitatge es pot sol·licitar : A través de Seu Electrònica amb signatura electrònica en la secció 'Formes de presentació' (Per...
Canal de atención:
Presencial, Internet
Modificació de dades personals en el Padró Municipal d'Habitants Si comprova que algun de les dades personals en la seua inscripció padronal és errònia , excloent el domicili, la persona interessada pot sol·licitar la seua modificació de dues formes: Presencialment amb cita prèvia en les Oficines d...
Canal de atención:
Presencial, Internet
Renovació de les inscripcions padronals dels estrangers no comunitaris sense autorització de residència de llarga duració En compliment del que es disposa en la Llei orgànica sobre Drets i Llibertats dels estrangers a Espanya, i en l'art. 16.1, 2n paràgraf de la Llei 7/1985, de 2 d'abril,...
Canal de atención:
Presencial, Internet

Pagament de tributs

Domiciliació bancària Este servei permet sol·licitar la domiciliació bancària de rebuts dels tributs municipals de cobrament periòdic: Impost sobre Béns Immobles (IBI), Taxa de Recollida de Residus Sòlids Urbans (Fem), Impost sobre Vehicles de Tracció Mecànica (IVTM), Impost sobre Activitats...
Canal de atención:
Presencial, Internet
Per a poder obtindre un Justificant de rebuts pagats ha hagut de transcórrer: Almenys un mes des de la data del seu pagament en entitat bancària. Si el pagament es va realitzar per domiciliació bancària, el termini serà de dos mesos des de la data de càrrec en compte. Per a rebuts dels anys 2014 i...
Canal de atención:
Presencial, Internet
Objecte i termini de presentació de la sol·licitud: Aquest tràmit permet sol·licitar el fraccionament del pagament dels rebuts de l'I.B.I. de naturalesa urbana fins en 6 terminis sense interessos de demora (no és aplicable en conseqüència als rebuts de l'I.B.I de característiques especials). A fi i...
Canal de atención:
Presencial, Internet

SAIC Alacant

Avisos d'incidències i sol·licitud d'informació Avís d'incidència: Un avís d'incidència és la comunicació que un ciutadà o ciutadana fa a l'Ajuntament per a posar en el seu coneixement la necessitat d'arreglament puntual d'algun element d'un servici bàsic municipal (enllumenat públic, transport,...
Canal de atención:
Presencial, Internet, Telefónico
Cita Prèvia per a tràmits de les Oficines d'Atenció Ciutadana (OAC): Les cites prèvies per a OAC 'Cervantes' (C/Cervantes, 3) es poden sol·licitar únicament en els Tel. 010 / 900 153 862 i per a OAC 'Sèneca' (C/Portugal, 17) i OAC 'Gastón Castelló' (C/Pino Santo, 1) per Internet en el següent...
Canal de atención:
Internet, Telefónico
Oficina de Suggeriments i Reclamacions És la unitat administrativa encarregada de gestionar els suggeriments, reclamacions i felicitacions de la ciutadania en relació amb el funcionament dels servicis municipals. Respecte d'això, s'entén per: Suggeriment : proposta per a millorar la prestació o...
Canal de atención:
Presencial, Internet
Sol·licitud de certificat digital de l'ACCV en suport software Tramitació de certificats digitals per a persones físiques de l' Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV) en suport software . Per a més informació, resolució de dubtes o certificats digitals per a persones jurídiques,...
Canal de atención:
Presencial
SOL·LICITUD TARGETA CIUTADANA D'ALACANT (TCA) La Targeta Ciutadana d'Alacant (TCA) és una targeta que emet l'Ajuntament d'Alacant que, a més de poder ser utilitzada en el transport públic, permet realitzar certes gestions municipals i fer ús de determinats serveis com l'aparcament en la Zona...
Canal de atención:
Presencial
A través d'aquest servei pots rebre en la teua bústia de correu electrònic informació sobre els serveis, tràmits i equipaments del Servei d'Atenció Integral a la Ciutadania (SAIC) , així com informació sobre serveis, activitats i programes de L'Excm.Ajuntament d'Alacant d'interés per a la...
Canal de atención:
Internet

Tràmits generals

Instància general de l'Ajuntament d'Alacant Per a qualsevol tràmit municipal realitzat de manera presencial per persones físiques a les Oficines d'Atenció Ciutadana (OAC), es pot utilitzar el model d'instància general de l'Ajuntament d'Alacant. Es tracta d'una instància genèrica. Excepció: Aquells...
Canal de atención:
Presencial, Internet