El nom del futur centre d'emprendimiento eixirà de la jornada de Naming

Durant tot el dia, el CC de les Cigarreras acull aquest esdeveniment, organitzat per l'Agència Local i 361, amb conferències i un concurs de joves creatius Alce 2017
Jornada de Naming

Alacant, dijous 18 de maig de 2017.- Més de 90 estudiants de Publicitat i Relacions Públiques i de Comunicació de la Universitat d'Alacant i de la Universitat Miguel Hernández d'Elx s'han congregat hui en una jornada de Naming realitzada en el Centre Cultural de les Cigarreres d'Alacant, convocades per l'Agència Local de Desenvolupament Econòmic i Social (ALDES), i l'Associació d'empreses de Publicitat de la Província d'Alacant (361º) per a dissenyar el nom del futur centre d'emprenedoria.

En el marc del concurs de joves creatius Alce 2017, i al llarg de 12 hores entorn de la formació i al treball pràctic, els estudiants desenvoluparan més de 100 propostes diferents de nom per al nou centre d'emprenedoria que l'Agència construirà en l'antic edifici de l'Escorxador comarcal d'Alacant en la zona d'Agua Amarga.

La jornada de naming ha inclòs tres conferències i un búnker creatiu el projecte guanyador del qual optarà a donar nom al nou espai de l'emprendimiento innovador que impulsa l'Agència Local en l'antic escorxador o escorxador d'Alacant.

L'esdeveniment ha arrancat a les 10:00 hores amb la participació de la regidora d'Ocupació i Desenvolupament Local, Sonia Tirado, que ha donat la benvinguda a les persones assistents, ha mostrat la seua satisfacció per formar part d'aquesta jornada completa de col·laboració entre diferents àrees municipals, com són l'Agència Local de Desenvolupament, la Regidoria de Cultura, i l'associació d'agències de publicitat 361º.

En la seua intervenció, Sonia Tirado ha posat en valor el paper del sector de la Publicitat, Relacions Públiques i la Comunicació, a l'hora de dotar d'una denominació de qualsevol projecte rellevant, i en el cas del disseny del futur centre d'emprendimiento que se situarà en l'Escorxador, segons ha recordat, "des de l'ALDES vam tenir clar que havia de fer-se a través de dinàmiques i treball professional".

Per açò, l'edil ha remarcat la importància del treball realitzat en aquesta jornada de Naming de forma cooperativa para "sumar esforços i multiplicar resultats", un treball que optarà a ser el que denomine al centre d'emprendimiento innovador d'Alacant que l'ALDES projecta en l'antic Escorxador.

Després de l'obertura de la jornada, durant el matí s'ha dut a terme una primera part formativa composta de tres ponències de professionals del naming, i una segona part, a la vesprada, consistent en un búnker creatiu en el qual diverses parelles inscrites han participat per fases en la creació del nom per al futur centre d'emprendimiento innovador de l'Escorxador.

La primera de les ponències, a les 10:30 hores, ha sigut a càrrec del publicista Manuel Galdón de Manuel Galdon Studio, seguit, a les 12:00 hores, de Ramiro Seva de GettingBetter i a les 12:30 hores de José Mañogil i Mariela Martínez de TooLovers Design, nous associats de 361º. Tots ells són professionals de la publicitat que han explicat als assistents els mètodes i processos creatius necessaris per a aconseguir un bon naming.

Les persones participants, totes elles estudiants matriculades en qualsevol centre d'estudis de la província d'Alacant, han treballat d'aquesta manera en la cerca d'un nom i està previst que al llarg de la jornada vagen passant un procés de selecció per fases fins a l'elecció del projecte guanyador i de dues parelles finalistes.

L'elecció de la parella guanyadora es donarà a conèixer una vegada finalitzada la jornada i en la XVI Gala dels Premis Alce que se celebrarà en el mes de juny, on es farà lliurament del trofeu corresponent a la parella guanyadora.

En aquesta iniciativa també col·laboren la Universitat d'Alacant i el Diari Informació, el Centre Cultural de les Cigarreras, la Fundació Caja Mediterráneo i les empreses Vortize, ABECE, Arrova i Natural Formació.