El film “Bollywood made in Spain”, amb rodatges a Alacant, en la carrera dels Goya

Informació de l'hemeroteca de notícies municipals per tindre una antiguitat superior a 2 anys

Cultura cedió espacios para la filmación y el largometraje obtiene ahora una nominación a los Premios Goya 2017 a la mejor canción -Descubriendo India- compuesta por Luis Ivars

Una imagen de la película

Alacant. Dilluns 19 de desembre de 2016.

El film rodat en gran part a Alacant “Wollywood made in Spain”, dirigit per Ramón Margareto i produït per l'alacantí Vicente Seva, torna a estar d'actualitat en aconseguir una nominació als Premios Goya 2017 a la millor cançó -Descubriendo India- composada per Luis Ivars. 

Després de la Menció Especial del Jurat en l'Indian International Cine Film Festival de Bombai (Índia), va ser estrenada en la Semana Internacional de Cine de Valladolid i en cines de tota Espanya, ara acaba d'entrar en la carrera cap els Goya 2017 gràcies al talent del compositor alacantí Luis Ivars, segons informa en una nota el seu propi director. 

El film va ser rodat amb la col.laboració de la Regidoria de Cultura, per a la qual cosa va facilitar alguns dels emplaçament que gestiona en la ciutat, com el complex expositiu de la Llotja o el Teatre Principal. La pel.lícula també va utilitzar espais públics, en ple carrer, per a desenrotllar la seua acció.

 A més de compondre la banda sonora de “Bollywood made in Spain”, Ivars ha configurat la música de El Capitán Trueno y el sant grial, La dama boba i Tabarka, entre molts altres títols.   

La nota facilitada per Margareto recull també manifestacions del compositor alacantí:
“Con “Bollywood made in Spain”Ramón Margareto ha creado una historia transfronteriza que nos vino muy bien para ampliar la mente a la hora de componer música, por la danza, la estética, el vestuario… Es una excusa fantástica para trabajar en otras esferas que normalmente no se tocan. Ha sido muy excitante buscar, investigar, encontrar y descubrir que se pueden decir las cosas de otra manera. Manuel Ortega -mi mano derecha en todo el proyecto de esta banda sonora- y yo estamos muy satisfechos con el resultado. Nuestro objetivo no sólo fue crear música hindú, clásica o moderna, sino que ésta tuviera también un toque español, porque la película se titula “Bollywood made in Spain””.

“Había que estar en la estética de los sonidos de India -concluye Ivars-, un gran trabajo de colección de librerías de sonido y timbres hindúes que nos dieran el nivel suficiente como para crear algo verosímil que tuviera validez para esta historia”.

“En “Bollywood made in Spain” la banda sonora es un protagonista más -declara Vicente Seva. Teníamos un gran reto por delante y enseguida contactamos con un gran profesional, el compositor alicantino Luis Ivars. Tanto Ramón Margareto como yo lo teníamos muy claro, y él y su equipo han hecho un trabajo excepcional. Creo que la música de esta película está a la altura de cualquier gran producción de Bollywood”. 

Vicente Seva és productor de Bollywood made in Spain, fundador de la companyia Futura Films Producciones i creador del Festival de Cinema d'Alacant, on realitza la funció de director des de fa 13 anys.  

 

Informació complementària