Curiós edifici d'estil historicista amb elements magribins, construït a començament del segle XX (1917-1921) el projecte i la direcció del qual va encarregar la Junta d'Obres del Port a l'enginyer de camins Próspero Lafarga.
L'edifici, compost per una nau longitudinal amb diversos transversals que deixen entre ells grans patis semiinteriors, va passar a propietat de l'Ajuntament d'Alacant, el qual el va rehabilitar i el va dedicar a l'ús de sala expositiva, inaugurant-se com a tal el 1992.
Al llarg de la seua història, com a espai expositiu, ha acollit nombroses exposicions (pintura, escultura, història, naturalesa, ...) i activitats (mercat Nuevo Futuro, Festival de Titelles - Festitíteres, presentació de llibres, entrega Premi Azorín, ...).
Horari de visites a les sales: (estos horaris poden variar en funció de l'exposició)
- De gener a juny i de setembre a desembre.
- Dimarts a divendres: de 9.00 a 14.00 h, i de 16.00 a 22.00 h
- Dissabte: 10.00 a 14.00 h i 17.00 a 22.00 h
- Diumenges i festius: 10.00 a 14.00 h
- Dilluns: tancat
- Juliol i Agost:
- Dimarts a dissabtes: 16.00 a 21:45h
- Tancat els dies 24, 25 i 31 de desembre i 1 de gener