Servicis de promoció de l'autonomia

promoción de la autonomía

De manera complementària als servicis prestats a través del SAAD, es desenrotllen una sèrie de servicis municipals l'objectiu principal dels quals consistix a desenrotllar les actuacions que permeten la permanència de les persones majors, dependents i/o amb diversitat funcional en el seu entorn habitual i en condicions de dignitat.

Servici d'Ajuda a domicili municipal – SAD

El Servici d'Ajuda a domicili és una prestació bàsica de Servicis Socials Generals de caràcter preventiu i rehabilitador, que consistix a parar atenció individualitzada, principalment en el domicili, mitjançant un conjunt de servicis i tècniques d'intervenció professionals. Estes poden consistir en atenció personal, domèstica, psicosocial i familiar, quan la situació present una especial necessitat, procurant la permanència de la persona en la seua mig habitual.

Es considera el recurs idoni quan estiga dirigit a atendre aquelles persones que conserven un nivell d'autonomia mig i que precisen de suport per al desenrotllament de les activitats de la vida diària (AVD), aconseguint amb la intervenció augmentar la seguretat personal i el nivell d'autonomia.

Menjar a domicili - CAD

Dirigit a millorar la nutrició de les persones majors, per entendre que una nutrició adequada contribuïx de manera decisiva a la salut, benestar i qualitat de vida de totes les persones i, especialment, de les persones majors.

El servici consistix en el lliurament diari en el domicili de la persona usuària dels menjars, de dilluns a divendres, excepte els dies festius de caràcter nacional o autonòmic. S'inclou primer plat, segon plat i postres i el menú s'adapta a les necessitats nutritives de cada persona, segons indicació mèdica.

Servici de Teleassistència Domiciliària - STAD

La Teleassistència és un recurs municipal d'atenció primària dirigit a procurar la permanència en el seu entorn habitual a aquelles persones que per la seua edat o circumstàncies especials es troben en situació de risc i/o desprotecció. És un servici atés a través de línia telefònica i amb un equipament de comunicacions i informàtic específic que se situa en un centre d'atenció i en el domicili de l'usuari.

La persona usuària del servici, polsant el botó del dispositiu que se subministra, pot entrar en contacte telefònic les 24h del dia amb personal específicament preparat per a donar resposta a la situació de necessitat que es presente, bé pel propi professional o mobilitzant altres recursos humans i/o materials.

 

Informació complementària