L'Educació com a motor de canvi social

Informació de l'hemeroteca de notícies municipals per tindre una antiguitat superior a 2 anys

L'edil d'Educació participa aquest dijous en la Trobada de Ciutats Educadores valencianes

Espuch aposta per l'educació com a motor de canvi social

Alacant, dijous 1 de desembre de 2016.- La regidora d'Educació, María José Espuch, considera fonamental que les ciutats "situen l'educació en el centre de les seues polítiques", i de forma transversal, facen de l'educació "el motor de canvi de la societat".

L'edil ha participat aquest dijous en la Trobada de Ciutats Educadores valencianes, que se celebra a València amb la participació de 22 municipis de tota la Comunitat Valenciana, que s'ha constituído d'aquesta manera en un fòrum d'intercanvi d'opinions i d'anàlisis dels reptes i oportunitats, i de trobada per als equips tècnics i polítics valencians que treballen des de l'Administració local per una Ciutat més Educadora.

Les ciutats educadores advoquen per que l'educació siga l'eix transversal de totes les polítiques locals, prenent consciència i reforçant el potencial educador de les actuacions i programes diversos, com els de l'àmbit de la salut, el medi ambient, l'urbanisme, la mobilitat, la cultura i l'esport.

"Les ciutats que participem en la trobada d'avui considerem que l'educació constitueix un camp molt ampli per a millorar la vida de les persones, i des d'aqueix punt de vista, volem situar l'educació en el centre de les polítiques", ha comentat Espuch.

Per açò, segons ha defensat l'edil, "els ajuntaments, com a administracions més pròximes a la ciutadania, haurien de treballar de forma transversal en l'educació dels xiquets i xiquetes, que són el nostre futur i realitzar una aposta ferma per aconseguir una ciutadania formada en els valors d'igualtat, solidaritat, convivència, respecte i inclusió real".

María José Espuch a més ha valorat aquest tipus de trobades per a conèixer les iniciatives d'altres ajuntaments per a aconseguir una educació inclusiva, de qualitat, i per a elaborar propostes d'actuació conjuntes que afavorisquen la consolidació d'un model de Ciutat Educadora en cada municipi.

D'aquesta manera, el personal tècnic de la Regidoria d'Educació d'Alacant i la regidora han mantingut diverses sessions de treball amb els seus homòlegs dels Ajuntaments d'Alaquàs; Alcoi; Benetússer; Burjassot; Castelló de la Plana; Catarroja; El Puig de Santa María; Gandia; Ibi; La Vall d'Uixó; Meliana; Mislata; Nàquera; Ontinyent; Quart de Poblet; Sagunt; Silla; Torrent; Vila-real; Villena; Xàbia i València.

Tots aquests municipis, igual que el d'Alacant, estan integrats en l'Associació Internacional de Ciutats Educadores (AICE), que ahir dia 30 de novembre, van celebrar la primera edició del Dia Internacional de la Ciutat Educadora.

En aquesta xarxa participen 480 ciutats que treballen amb l'objectiu de garantir una educació inclusiva i de qualitat per a totes i tots i al llarg de la vida, com a motor de desenvolupament personal i col·lectiu i de transformació urbana a favor d'unes ciutats més justes, solidàries i interculturals.

En aquest sentit, ha recordat que les ciutats educadores treballen perquè totes les persones "gaudisquen de plena igualtat i siguen capaces de dialogar i conviure des del respecte a les diferències", ha remarcat.