Campanya d'Educació 'Sense Alcohol' per a sensibilitzar sobre el seu consum en Nadal

Informació de l'hemeroteca de notícies municipals per tindre una antiguitat superior a 2 anys

Aquesta iniciativa crida a la coresponsabilitat de tota la població i estarà present en els autobusos urbans d'Alacant fins al 2 de gener

Espuch presenta la campanya 'Sense Alcohol'

Alacant, dimarts 20 de desembre de 2016.- L'Ajuntament d'Alacant, a través de la Regidoria d'Educació, ha engegat aquest dimarts la campanya 'Sense Alcohol' per a sensibilitzar a la societat alacantina en la prevenció dels problemes associats al consum d'alcohol durant les presents festes nadalenques.

La regidora d'Educació, María José Espuch, que ha presentat la campanya aquest dimarts en la cèntrica avinguda d'Óscar Esplá, on conflueixen la capçalera de nombroses línies d'autobús urbà, ha remarcat el paper de l'Ajuntament, com a administració pública més propera a la ciutadania, per a "desenvolupar, promoure, recolzar, fomentar, coordinar, controlar i avaluar els programes i actuacions en matèria de prevenció".

Aquesta iniciativa de la Unitat de Prevenció Comunitària de Conductes Addictives, integrada en la Regidoria d'Educació, es duu a terme en col·laboració amb la Conselleria de Sanitat, i estarà present amb diversa cartelleria en els autobusos metropolitans de la ciutat fins al dia 2 de gener, en les línies 01, 02, 04 i 22.

Aprofitant les festes de Nadal, un període de celebracions i relacions socials on el consum d'alcohol està molt present, la Regidoria d'Educació ha considerat especialment oportú fomentar un ús no problemàtic d'aquesta substància i conscienciar a la ciutadania de totes les edats entorn de la idea que en determinades situacions és perjudicial.

"És important corresponsabilizar a tota la ciutadania en la prevenció de l'abús d'alcohol, especialment en el cas dels nostres menors, i recordar en aquestes dates que el seu consum "és una variable present en els casos de violència, és causant d'un gran nombre d'accidents de trànsit, i genera una extensa problemàtica quant al seu consum en el carrer (associada a episodis de soroll i brutícia que molesten al veïnat en entorns d'oci), i per part de menors d'edat".

D'aquesta manera, els missatges d'aquesta campanya se centren en els següents aspectes:

  • SENSE ALCOHOL menys accidents: Conduir sota els efectes de l'alcohol és la principal causa dels accidents de trànsit, és un comportament irresponsable i insolidari. Recorda: si beus no conduïsques.

 

  • SENSE ALCOHOL menys violència: L'alcohol està implicat en molts episodis de violència domèstica, violència de gènere i violència de carrer. Hi ha gent a la qual l'alcohol li trau el pitjor que porta dins. Controla't si no vols que et controlen uns altres.

 

  • SENSE ALCOHOL si eres menor: El cervell d'un menor està en ple desenvolupament cap a l'adult que ha de ser. L'alcohol treballa en sentit contrari: a més alcohol, menys creixement...

 

  • SENSE ALCOHOL més respecte a la teua ciutat i als teus veïns: L'alcohol està relacionat amb la majoria de queixes veïnals per vandalisme, soroll i brutícia. La diversió no està renyida amb el civisme.

 

  • SENSE ALCOHOL, eduquem millor: Evitar que els nostres menors beguen alcohol és una pràctica de protecció i bon tracte que correspon a tots els adults (pares, educadors, comerciants, responsables institucionals...). Revisar la nostra relació amb l'alcohol és el primer pas perquè eduquem millor als nostres joves.