L'Ajuntament centralitza en 2 oficines la tramitació de documentació per a immigrants

La Regidoria d'Immigració unifica en dues oficines Pangea l'atenció, assessorament i tràmits necessaris per a obtindre el permís de residència i de reagrupació familiar

María Conejero
  • L'edil María Conejero destaca que “els recursos dels serveis jurídics, d'arrelament i habitabilitat estaran centralitzats per a millorar l'atenció”.

Alacant, 28 de febrer de 2022. L'Ajuntament d'Alacant ha centralitzat en dues oficines la tramitació de documentació, així com l'assessorament per a immigrants per a millorar l'atenció a aquest col·lectiu, ha explicat la regidor d'Immigració, María Conejero. A partir d'ara es prestarà un servei integral en dues oficines *Pangea, una en el centre, al carrer Cervantes, i una altra en la zona nord, en la Plaça d'Alger.

Per a l'oficina de la zona centre s'han reestructurat les dependències per a prestar els serveis en els baixos de l'edifici del carrer Cervantes, al costat de l'OMIC.

Conejero ha destacat que “amb la centralització dels serveis jurídics, d'arrelament i habitabilitat millorem l'atenció ja que els recursos estaran unificats en la mateixa oficina”.

Els serveis que presten les oficines *Pangea en matèria d'Immigració s'agrupen en tres programes. El d'arrelament social, que consisteix en la realització d'entrevistes i elaboració d'informes socials necessaris per a la tramitació del permís de residència temporal per circumstàncies excepcionals. El programa d'habitatge adequat o habitabilitat de l'habitatge, a través del qual es remeten informes a la Policia Local una vegada comprovada la documentació que aporten les persones sol·licitants i després es presenten en l'Oficina d'Estrangeria per via telemàtica. Aquest és un informe requerit per a la reagrupació familiar, permisos de residència de menors una vegada que els progenitors disposen del permís i per a les renovacions d'aquests permisos. I el programa d'acolliment, mitjançant el qual s'ofereix informació, orientació i mediació, així com assessorament jurídic a la població migrada.

En unificar els tràmits des de les Oficines *Pangea, s'evita que per a un únic tràmit que requereix la presentació o obtenció de documents la persona sol·licitant es veja obligada a recórrer diferents dependències municipals.

Perfil de les atencions

L'equip de Mediació Intercultural de l'Oficina *Pangea va atendre en 2021 a un total de 2.523 persones procedents de 63 nacionalitats diferents. El 44% del total -1.125 persones- són originàries de països de Llatí Amèrica. L'altra procedència més destacada és la del Nord d'Àfrica, amb el 20% del total de les persones ateses, 515 concretament. Els segueixen Europa de l'Est i Àsia.

El perfil més nombrós de persones ateses és el de la franja d'edat compresa entre els 35 i els 45 i anys, a diferència de l'any 2020, en què va ser el de la franja compresa entre els 25 i 35 anys.