"Este nou recurs facilita l'accessibilitat als Servicis Socials, agilitza les gestions i reduïx desplaçaments i temps d'espera”, destaca l'alcalde *Barcala
Alacant, 12 de novembre de 2025. La regidoria de Benestar Social de l'Ajuntament d'Alacant ha posat en marxa la nova Central d'Atenció Social (*CAS), una iniciativa destinada a millorar l'atenció i resposta a les demandes ciutadanes relacionades amb els servicis socials municipals, a través d'un telèfon gratuït i un formulari telemàtic. “Este nou recurs per als alacantins, la Central d'Atenció Social, aglutina totes les gestions relacionades amb Benestar Social, des de donar cita amb personal tècnic, informar sobre recursos, prestacions disponibles o l'estat de sol·licituds i tràmits, i tot això atés per personal especialitzat”, ha destacat l'alcalde d'Alacant, Luis *Barcala, que ha visitat les instal·lacions de la centraleta al costat de la regidora de Benestar Social, Begoña León.
La nova Central d'Atenció Social, afig *Barcala, “facilita l'accessibilitat als servicis socials, agilitza les gestions, optimitza l'atenció al ciutadà i reduïx desplaçaments i temps d'espera, oferint als alacantins un servici immediat, pròxim i completament gratuït d'informació i orientació sobre els recursos i programes socials”.
Telèfon gratuït i formulari
El servici CAS incorpora dos noves vies d'accés per a la ciutadania: una línia telefònica gratuïta, 900 700 096, i un formulari web d'atenció disponible en la pàgina web www.alicante.es/es/tramites/cita-previa-y-consultas-concejalia-bienestar-social. Va començar a funcionar el 3 de novembre i en els primers dies la mitjana ha sigut de 30 crides i 20 sol·licituds telemàtiques diàries.
L'horari d'atenció és de dilluns a divendres, de 8.30 a 14.00 hores. Els dos canals són gestionats per un equip especialitzat que oferix informació, orientació i acompanyament sobre els recursos, ajudes i programes municipals, així com sobre l'estat dels expedients oberts en Servicis Socials. En aquells casos que ho requerisquen, l'equip del CAS facilita una cita per a atenció presencial amb un professional de referència en el centre social corresponent.
L'objectiu principal d'esta central és facilitar el primer contacte amb els servicis socials, agilitzar els temps de resposta i garantir una atenció més accessible, pròxima i adaptada a les necessitats de la ciutadania. La creació del servici CAS forma part del compromís de l'Ajuntament d'Alacant amb la modernització i millora contínua dels servicis públics, apostant per la digitalització i la coordinació entre equips per a oferir una atenció social més eficaç i centrada en les persones.






