Aliança entre el Teatre Principal, Renfe i APHA per a incentivar el turisme cultural

Informació de l'hemeroteca de notícies municipals per tindre una antiguitat superior a 2 anys

L'alcalde Gabriel Echávarri avança que el conveni és una “bona notícia” per a Alacant, que pot beneficiar a bona part dels dos milions de passatgers que arriben en tren

Participantes en el acto donde se ha comunicado el acuerdo

- - El regidor de Cultura, Daniel Simón, la regidora de Turisme, Eva Montesinos, la presidenta de l'Associació Provincial d'Hotels d'Alacant (APHA), Cristina Rodes, i el director del Principal, Francesc Sanguino, també participen en l'acte en el qual s'ha donat a conèixer el conveni. 

Alacant. Dimarts 7 de març 2017.
La cultura és una peça important per al funcionament del motor econòmic d'Alacant. Aquesta és la idea que ha fructificat entre el Teatre Principal i Renfe Viatgers de llarga distància amb la signatura d'un conveni que comportarà descomptes del 20 % en les entrades a aqueix centre artístic.

A l'acord s'ha sumat l'Associació Provincial d'Hotels d'Alacant (APHA), que agrupa uns 60 establiments. En paraules de la seua presidenta, Cristina Rodes, aquesta aliança contribueix a incentivar l'arribada de nous clients en temporada baixa per als hotels (tardor – hivern – primavera), uns mesos, en canvi d'efervescència cultural.
Segons la informació aportada en l'acte, ja s'han sumat alguns hotels al pla, amb rebaixes del 15 % en les seues tarifes, i s'espera que nous establiments s'incorporen. 

Amb el concepte “City break al Teatre Principal”, títol de la campanya que engloba aquesta proposta, es volen incentivar escapades de finalització de setmana amb destinació a Alacant que poden protagonitzar viatgers que utilitzen el tren, amb trajectes de de llarga distància, per al seu desplaçament.
La campanya va a permetre també introduir la marca Alacant i la del Teatre Principal, propietat de l'Ajuntament i Banc Sabadell, gestionat d'acord amb la Regidoria de Cultura, en Renfe. En concret, els *reposacabezas dels seients de l'AVE i Euromed es revestiran amb cobertes amb els referits noms, segons han donat a conèixer.

L'acord, que posa a l'abast d'aquestes “escapades a Alacant” el 80% de la programació d'espectacles del Principal, és l'inici d'un programa a més llarg termini que tractarà d'incorporar altres avantatges per a aquests viatgers culturals. 

Tant l'alcalde com la portaveu dels hotelers i l'impulsor del conveni -Francesc Sanguino- han mostrat el seu convenciment que aquesta prova pilot, les dades de la qual s'avaluaran en finalitzar l'any, és beneficiosa per a la cultura i la ciutat. “És una bona notícia, és una excusa més para que vinguen a Alacant, on segur que els enamorem”, ha manifestat Gabriel Echávarri.

El conveni no genera despeses a les parts -segons ha explicat el director del Principal- i va a permetre al teatre obtenir dades que potser poden assenyalar l'adreça per a adoptar alguna nova estratègia de gestió, com introduir canvis en la programació.

Sanguino ha explicat que ha pres com a inspiració per a la seua “City break al Teatre Principal” l'actuació de Mèrida i el seu Festival Internacional de Teatre Clàssic, que ha revertit les pèrdues d'anys arrere en beneficis econòmics de mig milió d'euros per a aqueixa ciutat.

En la imatge, l'alcalde Gabriel Echávarri, la regidora de Turisme, Eva Montesinos, la presidenta de APHA, Cristina Rodes, el regidor de Cultura, Daniel Simón, i el director del Principal, Francesc Sanguino.