L'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC) s'emmarca dins del Servici d'Atenció Integral a la Ciutadania (SAIC) i oferix atenció presencial sobre el funcionament dels servicis municipals.
Servicis oferits:
- Informació sobre el municipi i el seu Ajuntament:
- Agenda municipal: activitats que se celebren a la ciutat (concerts, exposicions, certàmens, etc).
- Equipaments municipals: socials, culturals, esportius, etc.
- Dependències municipals: persones de contacte, organismes, etc.
- Convocatòries: subvencions, beques, ajudes i premis (documentació requerida, característiques, etc.).
- Recollida d'avisos d'incidències sobre el funcionament dels serveis municipals, per a la seua posterior tramitació: contenidors de fem en mal estat, desbordats o plens; desperfectes en el mobiliari urbà, jocs infantils en parcs públics, o en voreres i calçades; deficiències en l'enllumenat públic, avaries en semàfors; etc.
- Recollida de suggeriments i reclamacions en relació amb el funcionament dels serveis municipals, per a la seua posterior tramitació per l'Oficina de Suggeriments i Reclamacions.
- Registre General:
- Registre de documents:
- Dirigits a l'Ajuntament, a través del Registre Electrònic General.
- Dirigits a altres Administracions Públiques, a través de l'Oficina del Registre Virtual (ORVE).
- Assistència en matèria de registres.
- Exposició d'Edictes en el Tauler d'Anuncis.
- Registre de documents:
- Padró Municipal:
- Inscripció d'altes i canvis de domicili.
- Confirmació de residència d'estrangers comunitaris i no comunitaris amb residència de llarga durada.
- Renovació d'inscripció dels estrangers no comunitaris, sense residència de llarga durada.
- Registre d'entrada de sol·licituds per a la seua tramitació pel Departament d'Estadística:
- Informes o certificats d'empadronament històrics anteriors a 1996 o que presenten alguna peculiaritat.
- Certificats d'equivalència de direccions.
- Denominació de nous carrers o canvis de denominació de les ja existents.
- Inscripció d'altes i canvis de domicili en el Padró quan existisquen indicis que facen dubtar que es vaja a establir la residència en el municipi, o d'algun de les dades declarades pel ciutadà, entre ells la falta de documentació actualitzada, la representació legal de menors d'edat i incapacitats, la falta de documentació del domicili o ser insuficient el domicili per no tindre d'alta l'adreça correcta.
- Baixes del Padró Municipal.
- Impostos:
- Domiciliació bancària de rebuts.
- Fraccionament d'impostos previ al període voluntari (sistema especial de pagament fraccionat).
- Emissió de documents informatius sobre rebuts i autoliquidacions, pagats o pendents de pagament, excepte dels anys 2014 i 2015, que han de sol·licitar-se a SUMA.
- Uns altres:
- Tramitació de certificats digitals en suport software de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV) Més informació sobre el tràmit ACÍ.
Nota:
Les sol·licituds d'Informes o Volants i Certificats d'Empadronament també es poden sol·licitar en:
- Juntes de Districte:
- Districte 1: C/Barón de Finestrat, 21. Tel. 965 21 20 72.
- Districte 2: C/ Pérez Vengut, 32. Tel. 965 25 46 90.
- Districte 2 Subseu Zona Nord: Pza. Alger, 5 - 2a Local F. Tel. 965 12 84 00.
- Districte 3: Av. Lorenzo Carbonell, 58. Tel. 965 10 39 47.
- Districte 4: Av. Costa Blanca, 19. Tel. 965 26 41 29.
- Districte 5: C/ del Col·legi s/n Rebolledo. Tel. 965 18 96 31.
- Seu Electrònica.
IMPORTANT:
Per a realitzar tràmit d'alta i canvi de domicili en l'Oficina del Padró d'Habitants del Carrer Cervantes, 3 és necessari sol·licitar CITA PRÈVIA ACÍ o al telèfon 010 (*Per a telefonades des de fora del municipi d'Alacant i de fora del municipi també pot utilitzar-se el Tel.966 900 886).
Recorda que una vegada sol·licitada la cita has de confirmar-la en la dita oficina només 20 minuts abans de l'hora triada.
Per a tràmits que es realitzen a les Juntes de Districte no cal sol·licitar cita prèvia (consulta els horaris).
ALTRES REGISTRES DE DOCUMENTS:
En Oficines de Correus i en els Registres de:
- L'Administració General de l'Estat (per exemple, la Subdelegació de Govern a Alacant).
- Les Administracions Autonòmiques (per exemple, les Oficines del PROP) .
- Les Entitats que integren l'Administració Local (per exemple, la Diputació Provincial).
- Les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.
- De dilluns a dijous laborables de 08.30 a 17.00 hores.
- Divendres laborables de 09.00 a 14.00 hores.
Horari d'atenció telefònica 010:
El servici es presta des de dilluns fins a divendres laborables, des de les 9:00h fins a 18:00h.
*Per a telefonades des de fora del municipi d'Alacant també pot utilitzar-se el Tel.966 900 886).