Alacant es consolida com a destinació turística internacional

Informació de l'hemeroteca de notícies municipals per tindre una antiguitat superior a 2 anys

Les oficines de turisme d'Alacant incrementen en un 17% el nombre de visitants durant els mesos d'estiu gràcies al turisme internacional.

MARCA ALICANTE CITY & BEACH
  • Els europeus segueixen triant Alacant com a destinació turística principal per a les seves vacances a causa del seu bon clima, les platges, la seva gastronomia, cultura, patrimoni i bon ambient.

El Patronat Municipal de Turisme i Platges d'Alacant informa que les oficines de turisme d'Alacant han rebut un total de 43.243 visitants durant els mesos de juny, juliol i agost de 2017, dada que suposa un increment d'un 17% de turistes més respecte al mateix període de 2016.

La regidora de Turisme i Platges d'Alacant, Eva Montesinos, destaca que l'increment d'aquest any és a causa dels més de 5000 visitants estrangers procedents principalment del Regne Unit amb un 12% més i Itàlia amb un 3, 6% que han triat Alacant com a destinació turística, al que s'uneix un augment del turisme nacional amb un 1,4% més de visitants.

En aquest sentit, assenyalar que dels 43.243 visitants, les oficines de turisme van rebre un total de 21.983 persones el passat mes d'agost, de les quals el 72% eren de procedència internacional: França (27%), Regne Unit (24,5 %) i Itàlia (12,7%) encapçalen la llista, seguits d'Alemanya, Holanda, Rússia i Suècia. Per la seva banda, dels turistes nacionals que van accedir a les oficines de turisme d'Alacant, el 37,1% procedeixen de Madrid i el 20,4% del propi municipi d'Alacant; seguits de la comunitat de Castella Lleó (7%) i Comunitat Valenciana (6,4%).

Així mateix, l'edil de Turisme indica que des de l'Ajuntament s'ha apostat per donar un ampli servei de qualitat al ciutadà i al turista amb les quatre oficines repartides per tota la ciutat, incloses la de la platja de Sant Joan, situada a primera línia en Avinguda Niça, durant la temporada estival, a més del punt d'informació del Castell de Santa Bàrbara, que obri durant tot l'any i l'oficina de turisme pertanyent a la xarxa tourist info de l'Agència Valenciana de Turisme situada a l'Aeroport.

Alacant ha estat la ciutat favorita dels viatgers britànics, la segona opció per als russos, la tercera per als alemanys i holandesos, la quarta per als francesos i es troba entre les deu més buscades per part dels portuguesos durant els mesos de juliol i agost de 2017, segons dades d'un dels cercadors de vols i hotels denominat Jetcost.

Cal apuntar que els visitants nacionals i internacionals coincideixen a apropar-se a les nostres oficines de turisme per a realitzar preguntes d'àmbit local; aquestes peticions d'informació augmenten considerablement per part dels turistes estrangers en la Tourist info de l'aeroport. A més, les oficines de turisme d'Alacant presten serveis d'informació al ciutadà sobre esdeveniments culturals i transport tant a espanyols com a estrangers. Aquests últims, també van a les oficines d'atenció turística a la recerca d'aclariments sobre la Costa Blanca i les seves activitats.

L'elevat augment en el nombre de visitants a les oficines de turisme d'Alacant, confirma que tant la ubicació de les mateixes com els temps d'obertura són encertats. Tenint en compte que els visitants fan servir cada vegada més terminals mòbils per viatjar, i que accedeixen cada vegada amb més freqüència a la informació que necessiten a través d'internet, un augment del 17% en el nombre de visites a les oficines de turisme és una dada molt positiva.

Les oficines de turisme del Patronat Municipal proporcionen assessorament i informació sobre totes les potencialitats que ofereix la ciutat d'Alacant i la seua província com a destinació turística. A més del servei als turistes en taulells, les oficines de turisme atenen consultes telefòniques, mails, i realitzen enviaments postals amb informació als que ho sol·liciten.

 

Alacant, 8 de setembre 2017