Pla Municipal sobre Drogodependències i altres Transtorns Addictius

Campanya de Prevenció Consum Alcohol

UNITAT DE PREVENCIÓ COMUNITÀRIA EN CONDUCTES ADDICTIVES (UPCCA)

Segons la LLEI 10/2014, de 29 de desembre de la Generalitat, de Salut de la Comunitat Valenciana, les UNITATS DE PREVENCIÓ COMUNITÀRIA DE CONDUCTES ADDICTIVES són un dispositiu autoritzat i especialitzat a desenvolupar, en l'àmbit municipal, les estratègies pertinents dirigides a reduir o evitar l'ús i/o l'abús de drogues i altres conductes addictives, així com a promoure hàbits de vida saludables. 

 

 

DIRECCIÓ:

C/. Maldonado, 9. 03002 Alacant.

Telèfon: 965 29 39 71/72/75

Adreça electrònica: drogodependencias@alicante.es

 

OBJETIUS:

Sensibilitzar la comunitat en relació als fenòmens relacionats amb l'ús de drogues:

Fomentar i capacitar la participació social en l'àmbit de les drogodependències.

Previndre i reduir els problemes relacionats amb l'ús de drogues.

 

PROGRAMES I SERVEIS:

1. Servei d'Informació, Orientació i Assessorament. Punt d'informació sobre els problemes relacionats amb l'ús de drogues i sobre els programes i actuacions que es duen a terme des de la Unitat de Prevenció Comunitària en Conductes Addictives.

2. Campaña de prevenció “Sin alcohol”. El seu objectiu és sensibilitzar a la comunitat sobre la responsabilitat de la ciutadania en la prevenció dels problemes associats al consum d'alcohol.

- 2019

- 2020

3. Programes escolars:

  •  Brúixola/Brúixola, programa de prevenció de les drogodependències i altres trastorns addictius en Educació Primària. Acreditat indefinidament pel Comitè Tècnic de Prevenció de les Drogodependències de la Comunitat  Valenciana per resolució del 10 de gener de 2013.

                      Durant el curs escolar 2019-2020 han participat 69 centres escolars (83%) i 16.106 alumnes/as.

  • Cinema i Valors, és una activitat dirigida a l'alumnat d'Educació Primària, orientada a la utilització del cinema com a recurs didàctic i com a transmissor de valors.

  •  Programa 12-16, programa de prevenció de les drogodependències i altres trastorns addictius en Educació Secundària Obligatòria. Acreditat per un període de quatre anys pel Comitè Tècnic de Prevenció de les    Drogodependències de la Comunitat Valenciana per resolució del 19 de novembre de 2020.

                        Durant el curs escolar 2019-2020 han participat 42 centres educatius (93%) i 14.049 alumnes/as.

  •  Exposició De què van les drogues? De què van els joves?, activitat de sensibilització i informació per a l'alumnat de 1º de Batxillerat.

                       Durant el curs escolar 2019-2020 han participat 1.805 alumnes/as de 24 centres educatius (71%)

  •  Programa R&R2, d'ensenyament de les Habilitats Cognitives per a la Solució de Problemes Interpersonals, dirigit a l'alumnat de 1r de Formació Professional Bàsica.

   Durant el curs escolar 2019-2020 han participat 351 alumnes/as de 12 centres educatius.

4. Programes familiars:

  • Educar en família. Grups formatius per a pares i mares.

Per a aconseguir una major eficàcia en la consecució dels objectius dels programes escolars, Brúixola/Brúixola i Programa 12-16, facilitem als pares i mares una eina que els oriente sobre l'educació dels seus fills i filles i com actuar davant les dificultats o situacions de risc que puguen sorgir.

- Grups de formació gratuïts.
- Estructurats en 6 sessions amb una durada aproximada de 2 hores per sessió, adequats a les edats dels fills i filles: 

Grupos para Infantil

Grupos para Primaria

Grupos para Secundaria                   

Durante el curso escolar 2019-2020 han participado 255 padres y madres en 17 grupos formativos.

DURANT EL CURS ESCOLAR 2020-2021, A CAUSA DE LA SITUACIÓ GENERADA PEL COVID-19, ELS GRUPS FORMATIUS PER A PARES I MARES ES REALITZARAN ON LINE I LA INSCRIPCIÓ ES REALITZARÀ PUNXANT ACÍ

  • Curs On Line per a pares i mares

Any 2020:

- "Pantalla i Joc Online". Han participat 264 mares i pares.

- "Emocionar-te amb l'Adolescència" Han participat 447 mares i pares.

 

  • Conferències On Line

Any 2020:

- “Com fomentar l'autonomia en els xiquets i xiquetes” Alberto Soler

- “Emocionar-te amb l'Adolescència” Elena Bernabeu

- “Educar Jugant” Imma Marín

 

5. Programes comunitaris.
 

  • Grups formatius d'adolescents. Aquests grups es realitzen a petició dels professionals dels centres soci-educatius, professionals de la comunitat educativa, centres de salut, monitors o educadors de centres de menors, etc.
Informació complementària